Nagyon sok gyerek keveredik az első adódó nehézségek kapcsán különböző vizsgáló és szakértői bizottságokhoz, ahol részképesség problémáival ugyan foglalkoznak, de az örökbefogadással, s az ebből adódó nehézségekkel nem.
Mi azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy az örökbefogadással kapcsolatos problémáit együtt kezeljük a közben felmerült képességbeli lemaradásokkal, fejlesztő pedagógusunk ehhez dolgozott ki egy komplex programot.
A fejlesztő foglalkozások célja
Óvodásoknál a prevenció, iskoláskorú gyerekeknél a kisiskoláskori tanulási zavarok pszichés okainak feltárása, az ép értelem és ép érzékszervek mellett a képességeinél gyengébben teljesítő gyerekek felzárkóztatása a fejlesztő foglalkozásokon.
A fejlesztés alapelvei
Méréssel megállapítani a lemaradás helyét és mértékét, ezek ismeretében megfelelő célok meghatározása, s ehhez illeszthető komplex fejlesztő módszer kidolgozása.
A fejlesztés területei
Mozgásfejlesztés – nagy és finommozgások.
Testséma ismeret – téri tájékozódás fejlesztése.
Percepció és verbális képességek fejlesztése.
Koncentráció és memória fejlesztése.
Kit várunk a fejlesztő foglalkozásokra?
Azt a gyereket, aki:
– figyelmét csak rövid ideig tudja egy adott feladatra összpontosítani – nem észleli megfelelően a látott, hallott információkat – nem veszi észre az azonosságokat, különbözőségeket – emlékezete pontatlan – bizonytalan a téri tájékozódásban, a téri irányok ismeretében – mozgáskoordinációja sokszor határozatlan – írásbeli munkái, rajzai csúnyák, kuszák, rendezetlenek – nyelvi kifejezése szegényes – viselkedésére általában jellemző a határozatlanság, szétszórtság, alacsony tűrőképesség
A fejlesztés módszere:
A gyerekek korához igazított játékokkal, mozgásos és játékos feladatokkal, indirekt módon.
A foglalkozások időtartama
A foglalkozások heti rendszerességgel ismétlődnek, 1 óra időtartamban, előre egyeztetett időpontban.
Jelentkezés és információ
Rózsahegyi Nóra
E-mail: nora@agacska.hu
Telefon: 06-20-213-9464